Masz biuro w mieszkaniu? Fiskus zmienia zasady rozliczenia mediów oraz czynszu.

kobieta pracująca przy biurku

Jeśli w mieszkaniu nie ma oddzielnego pomieszczenia, w którym prowadzi się działalność gospodarczą, może być problem, aby wpisać te koszty jako koszty uzyskania przychodu- podaje „Rzeczpospolita”. Do tej pory nie było z tym problemu, bo wystarczyło, że przedsiębiorca ustalał procentowo, jaka powierzchnia mieszkania jest wykorzystana do pracy, i ten procent wydatków mógł wrzucić w koszty.
Uderza to między innymi w programistów, grafików, czy wszelkiego rodzaju freelancerów, bo bardzo często to właśnie Ci przedsiębiorcy wykonują swoją pracę w domu. Takich osób w Polsce może być milion – wynika z danych Krajowej Izby Gospodarczej.

Co ciekawe, nie ma przepisu, który nakazywałby US takie obostrzenie.

Z rozporządzenia dotyczącego prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów wynika tylko, że w kosztach można zaksięgować wydatki związane z „opłatami za czynsz, energię elektryczną, telefon, wodę, gaz i centralne ogrzewanie w części przypadającej na działalność gospodarczą”

W ostatnich dniach w mediach Ministerstwo Finansów zaprzeczyło medialnym doniesieniom i zapewniło, że Urzędy Skarbowe nie będą podatników weryfikować w wyżej opisany sposób. Czas pokarze jak wiadomo w każdej plotce jest trochę prawdy.